Sem som umiestnil a budem umiestňovať rôzne materiály, ktoré mne a mojim študentom boli, sú a budú užitočné počas rôznych predmetov vyučovaných na FMFI UK (celoročne) a na FIIT STU (vždy v letnom semestri).
Nie všetky materiály sú vhodné na voľné umiestnenie na verejný web, preto sú zabezpečené heslom. Pokiaľ ste môj študent na príslušnom predmete, napíšte mi, heslo zašlem obratom. Takisto mi pokojne napíšte, ak ste niečomu nerozumeli alebo ste tu našli nejakú chybu. Časom sem pridám viac riešení úloh, ktoré sa vyskytujú v niektorých textoch.
Konzultácie sú možné takmer kedykoľvek – ak mám práve voľno. V priestoroch "matfyzu" ma môžete nájsť prakticky kedykoľvek v časovom intervale 07:00 až 22:niečo, s najväčšou istotou som dostupný v popoludňajších hodinách v miestnosti F1 251, niekedy aj v F1 149. V každom prípade je vhodné dohodnúť si konzultáciu vopred – či už osobne na predmete, alebo cez e-mail. Drobnosti typu vaša otázka – moja odpoveď vyriešime najlepšie osobne tesne po skončení hodiny. Väčšie "veci" zvládneme vyjasniť cez jeden až tri e-maily. Komplexné problémy je najlepšie prediskutovať osobne po predchádzajúcej dohode (nezabudnite špecifikovať, čoho by sa diskusia mala týkať – aby som sa mohol zodpovedne pripraviť a nech nemárnime môj/váš čas tzv. trápnym tichom na premýšľanie). Ak by ste požadovali, aby som si prečítal text dlhší než 1 normovaná A4, pošlite to vopred, stretnutie bude (časovo) efektívnejšie. Môj rozvrh pre FMFI UK je tu a pre letný semester FIIT je v AIS-e STU alebo tu.
Jednou z možností ako uspieť na zápočtovej písomke je preriešiť si fúru príkladov z danej oblasti fyziky – a snažiť sa tomu porozumieť. Tu si pozrite staršie zadanie zápočtovej úlohy – skúste to najprv vyriešiť samostatne a vaše riešenie potom porovnajte so vzorom: Vzorove_riesenie--priklad_o_motorkarovi.pdf (a dozviete sa aj niečo o našich postupoch pri hodnotení úloh)
Zadania úloh z cvičení, letný semester 2018/2019: Dynamika I+II * ...
Komentované riešenia vyššie uvedených úloh: Dynamika I+II * ...
Mnohí študenti nepoznajú Taylorov rozvoj, v takom prípade sa odporúča nahliadnuť do tohto ťaháka: Taylorov_rozvoj--vycuc.pdf
Bonusový materiál – odvodenie vzťahu (vzorca) pre magnetickú indukciu v okolí nekonečne dlhého priameho vodiča s prúdom: B_nekonecneho_vodica--how_to.pdf
archívna DIDAKTIKA FYZIKY [FMFI UK]
Štátny vzdelávací program, časť Človek a príroda – rok 2012 (na stránkach Štátneho pedagogického ústavu sú zatiaľ verzie z roku 2009 a zľahka upravená inovovaná podoba, ktorá sa (ne)tvári ako počin z roku 2015): 08-03-2012_SVP_Clovek_a_priroda_FINAL.rar (na heslo)
Bloomova taxonómia vzdelávacích cieľov v kognitívnej oblasti – upravená pre kontext vyučovania fyziky (prírodovedy), s aktívnymi slovesami a príkladmi cieľov na jednotlivých úrovniach: Bloom_FYZ.pdf
Prváci bakalári, ktorí sa zúčastnia fakultnej akcie Prípravné sústredenie prvákov sa okrem iného zapotia pri písaní testu Čo už viem z fyziky – s týmto testom sa zabávame aj na didaktike a nezaškodí si ho aspoň zbežne prejsť (najlepšie preriešiť): Vstupny_test_Fyzika_2011_final.rar (na heslo)
Takmer totožný test – namiesto prvej úlohy viazanej na experiment sa tu nachádza bežné školské výpočtové cvičenie o hydraulickom lise: Test_z_fyziky_ODF_2012.rar (na heslo) ... a tu sú riešenia: Test_z_fyziky_ODF_2012--riesenia.pdf (sorry, aj tu je heslo)